2012-01-18

listor...

Eftersom Amelia har utmanat mig till att göra massa listor är det väl bara att sätta igång:


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Fyllde 20år, Sommarskidåkning, Klippte håret kort (kort för att vara mig ialla fall) Såg RED HOT CHILI PEPPERS live<3, Gick på Kåren för första gången, Åkte på nya äventyr till exempel en helt galet bra helg i Linköping. osv osv.

Har du några nyårslöften?
Jag har faktiskt en hel lista. Meen jag kommer inte säga vad. Vi säger såhär. Nyår nästa år lägger jag upp den så kommer ni få veta då och se vad som lyckades :)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Tror inte det. Inte nära vänner ialla fall

Vilka länder besökte du?
Norge (folgefonna), England (Liverpool) och Schweiz (Engelberg)

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Fasiken vad svårt. Men jag har nog två
10 Juni- 20år
12 Oktober- Red hot chili peppers i globen

Vad var din största framgång 2011?
Alla mina lyckade utekvällar men fina vänner

Största misstaget?
Att jag inte frågade vad en utav killarna höll på med i Schweiz egentligen. Att inte bjuda oss på överraskningsfesten för M. FAST vi hade varit med på presenten och allting. Det är bara löjligt! Hann dock inte eftersom vi åkte hem dagen efter..

Bästa köpet?
Alla mina resor. För jag har inte bara åkt utomlands utan jag har även varit i Sälen, Åre och Linköping. Alla dessa var underbara!  

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, alkohol, kläder.... 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att inte bara snacka för en gångs skull utan faktiskt göra det och åka till Schweiz. Nu gick det ju inte som vi tänkte men jag ångrar det inte. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Vart jag mig i världen vänder- Svenska björnstammen
Marry you- Bruno Mars
Coconut tree- Mohombi
Från och med du- Oskar Linnros

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte.. Rest mer. Men det tycker jag alltid! :)

Favoritprogram på TV?
CSI, How I met your mother, One tree hill

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var i Västerås och firade Amelias student

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Stora tshirts, leggings och Converse. 

Den bästa nya personen du träffade?
Hur ska man kunna välja en?! Har träffat många klockrena människor iår!  

och nästa:

Hur gammal är du om fem år?
25

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Jonna Lidman

Hur lång är du?
167

Vilken är den senaste filmen du sett?
Harry Potter. Sista två filmerna

Vem ringde du senast?
Mamma

Vem ringde dig senast?
Mamma. Av misstag. Hon har en ny telefon och har fickringt mig och pratat in på telefonsvararen. hahah!
Så det kanske inte gills kom jag på?!
Annars är det Erik Berglund

Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Är snart där :)"

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Smsa. Så länge det inte blir långt. Då ringer jag hellre slipper man smsa fram och tillbaka

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

När såg du senast din mamma?
Ca ett dygn

När vaknade du i dag?
Eja började morra i morse åt något men då kunde jag knappt säga sluta så jag somnade om till nio

Var tror du att du befinner dig om tio år?
om tio år är jag 30. Jag hoppas på utbildad, kär, kanske barn på väg, hus och att jag är nöjd med mitt "ungdomsliv" Kanske utomlands.. Vem vet.  
Att jag inte sitter fast och ångrar mig. 

Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Skrattade så jag grät igår när jag gick in på den där autocorrect sidan som amelia tipsade om. Annars brukar jag ligga och vrida mig av skratt av Elsas värld på tv3play.se 

Hur stor är din säng?
Stor?! Pytteliten menar du. 80. Alltså inte ens en nittio säng. Bär ur. Men jag sover som en prinsessa!
Sover du med eller utan kläder på dig?
Sovtröja

Vilka städer har du bott i?
Mockfjärd. höhö
Falun och Borlänge

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor

Är du social?
jodå men man kan alltid bli mer 

Tycker du om kaffe?
Nej

Vad dricker du till frukost?
oftast inget alls.

Sover du på någon särskild sida?
I min säng sover jag på vänster sida. Men jag brukar ligga åt det håll som det är mörkast

Kan du spela poker?
Kan och kan. Haha. Om någon skulle lära mig så säkert. Men jag har aldrig riktigt sett tjusningen men det som de flesta verkar göra. Spelar hellre ölspel
Tycker du om att mysa/kela?
Om jag skulle välja mysa med en människa eller kela med en hund så väljer jag hunden tack. Men det kan ju bero på att jag aldrig varit kär och därför aldrig myst med någon som betyder något. (Haha! Inte bara jag som märker att jag och Amelia har svårt för närhet?!)

Är du en beroendemänniska?
Nej jag tycker inte det ialla fall

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Karin Redhe
Vill du ha barn?
Tillslut vill jag ha barn. Men inte än på ca tio år. två eller fyra vill jag ha.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.
Vad spenderar du helst pengar på?
Resor,kläder och alkohol

Sover du med gosedjur?
Haha ja. Jag har sjukt svårt för att släppa saker som betyder. Så de mest betydelsefulla från min uppväxt finns med mig i mitt rum. 

Flirtar du mycket?
Jag "fryser" och får tunghäfta när jag ser någon jag verkligen tycker är något speciellt men lite småflörtig är jag nog mot alla. Så ja lite ialla fall.

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nejtack

Vilken var den senaste boken du läste?
"Stella och Sebastian" Jenny Leeb

/LisaO


1 kommentar:

  1. hahahha snyggt med färgerna va.... men skit i de! :) /Lio

    SvaraRadera