2011-12-15

bloggrubrik, begravning och obducent

Vad roligt det känns att byta rubrik på bloggen till : Lisa och Amelia upptäcker.... Ingenting för tillfället. haha tack. Rub it in my face bloggen! Skönt dock att komma hem till min dator (den bättre) och alla filmer. Har jobbar ikapp med filmerna senaste dagarna. Såg Greta- Surviving the summer. Jag gillade den. Tjejfilm. Fick en att tänka lite dock.

Tänker även på vad jag ska ha på mig imorgon. Ska på begravning förstår ni. Fina Ingvar har gått bort och det är min första begravning som jag kommer minnas. Jag gillar inte begravningar och gråtande människor. Jag gillar inte när man blir påmind om döden. Säger jag som har jobbat en sommar på kyrkogården här hemma. Hjälpt till att skjutsa kistan från kylrum till kyrkan, hjälpt till att fixa fint i kyrkan, grävt ner kistan, hoppat ner i hålet med kistan för att få jorden så ihop tryckt som möjligt osv osv. Det trodde ni inte om mig va? Fast det var väl egentligen ingenting eftersom min dröm från ca 13-17 (och lite nu med)  var att bli en obducent. Haha, det trodde ni verkligen inte om mig va?

Nej nu måste jag sova om jag ska upp imorgon. (jag undrar om Amelia vet att jag skriver här hemma också? Hon skulle behöva skriva lite hon med. Speciellt sen i Mexico)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar