2013-04-28

sjukstuga HEJ

Fortsätter väl med att köpa upp apoteket här borta i Australien. Ni som kanske inte vet så har jag väl aldrig fått lov att gå och köpa något på apoteket så många gånger som under den här resan...

Det började med första veckan i Australien då jag fick vatten i örat och inte kunde höra vad folk sa till mig på över en vecka. Har mega problem med mina öron och efter det måste jag bada med öronproppar.
Sen blev det ett stort torrsår över läppen så hej kortisonsalva!
Råkade ramla och slå upp knä och fot, bra där Lisa.
Fortsatte med utslag på armar, ben och fötter. Gick till apoteket och frågade den gamle mannen om hjälp. Jag lovar, han var över 70. Han sa att det absolut inte var allergi utan bara värme utslag men gav mig allergitabletter och sprit att göra rent med?! Och nu så sitter jag här med svullna fötter efter att något bet/stack mig i fredags natt. Kliar så jag håller på att få panik och två ingångshål på vardera fot som varar. Kan inte röra ena stortån för den är så svullen. Har fått (fått och fått, fått köpa....) ännu fler allergitabletter och någon salva för att ta bort kliandet och för att det inte ska bli infekterat. Detta är så typiskt mig!

På tal om konstiga saker, kommer ni ihåg när jag blev sparkad över revbenen av en Mcsnubbe i Schweiz? Något liknande hände i Stanthorpe. Vi tjejerna på farmen hade en trevlig utekväll när helt plötsligt det utbryter slagsmål och ALLA på hela dansgolvet slåss. Vakterna bestämmer sig för att slänga ut alla och stänga puben. Slagsmålet slutar ju inte direkt där och jag tycker ju sånt här är riktigt larvigt. Så jag är på väg fram till en estländsk kille vi pratat med lite grann innan och ska säga "Skärp dig! Det är inte värt det" När allt blir svart och jag fattar ingenting. Vad hände precis tänker jag?! Jo, någon har tagit av sig sitt skärp och bestämt sig för att antagligen slå killen jag pratar med  men snärtar mig i bakhuvudet istället. Jävlar vad ont det gjorde. Men jag är ju inte det minsta förvånad att det hände just mig...


/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar