2013-04-30

Cairns dag 4

Och så var det detta med jobb... Vi åkte ju hit för att eventuellt få tag på farmjobb eller bartenderjobb i outbacken, vilket inte är helt lätt med tanke på att de flesta backpackers är här just nu på grund av vädret. Dock så höjdes humöret rejält igår när vi blev uppringda av en snubbe som heter Quade som sa att han hade jobb till oss båda två nere i Barcaldine. En rejäl bit härifrån men han sa att det var lugnt och att vi bara skulle boka flyg och så vidare, och sen var det klart. Vi skyndar oss in till stan för att försöka få tag på billiga flygbiljetter samt fixa det sista eftersom vi antagligen skulle flyga ned till Emerald inom de närmsta dagarna. När vi kommer in till stan ringer denna Quade och säger "Tyvärr tjejer, men jag har två engelska tjejer som precis ringt och som är tre timmar härifrån, jag måste anställa dem i stället". Amen tack du lille vän, skit på dig också. Vi tyckte inte detta var särskilt snällt alls, och han kan ju dra någonstans dit där det är hårigt och mörkt...

Jaja. Idag har vi i alla fall varit inne på en jobbagentur där de verkar kunna fixa barjobb till oss båda två, dock på olika ställen men så kan det vara ibland. Vi får ringas om vi saknar varandra alldeles förfärligt mycket, haha.

Annars så har jag idag varit ute på en liten springtur och oj vad otränad jag är. Orkade i alla fall med 6 km och lite styrketräning så jag är ganska nöjd ändå, men nu är det dags att bli fit! Ska ge mig fan på detta nu...

Nu ska team Sweden käka lite så på återseende! (eller något)
Amelia

1 kommentar:

  1. Så det kan gå! Tur att ni inte hann boka biljetter! Smart kille!! Eller! Kul att höra ifrån er. Kram Pappa.

    SvaraRadera