2012-11-16

Tjena! Nu ar vi alltsa framme i Australien. Vi bor pa ett hostel i Gold Coast, lite old school men javligt mysigt ar det. Staden ar fin men det ar tyvarr ganska mycket turister, och jag kan nog saga att vi lyckades pricka in den helgen pa aret nar det ar som mest folk har. Alla australiensiska ungdomar slutade skolan for sommaren har i veckan, sa da har dom nagot som kallas Schoolies, och det ar fest precis overallt. Kul dock! Vi har mest legat pa stranden i veckan, och varit ute och festat litegrann. Smakat goon for forsta gangen ocksa, det billigaste vinet som finns har. Ingen hojdare kan jag ju saga pa en gang...

For er som forsokt fa tag pa mig pa mobilen sa kan jag saga att abbonnemanget ar pausat och jag tydligen inte hade lyckats lasa upp den innan jag akte, sa kan inte ha ett australiensiskt sim-kort i. Maste darfor kopa en lite skitmobil har sa jag iallafall kan na folk.

Annars sa har vi kommit pa en liten plan for var resa iallafall och det kanns jaavligt skont ma jag saga! Nej, nu ska vi ga till affaren och handla lite till ikvall, vi ska laga mat tillsammans med nagra svenska tjejer pa hostelet.

/Melker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar