2012-12-11

Sunshine Coast

Nu är jag och Lisenfisen alltså på Sunshine Coast, närmare bestämt i Maroochydore. Kom hit i fredags men har tyvärr inte haft något internet så vi kunnat uppdatera, därav skriver jag för nuvarande på telefonen. Det är jättefint här uppe, dock har vädret ej varit det bästa. I lördags var vi ut en sväng, var ingen höjdare så det blev en tidig hemgång. I söndags tog Ben och Jonathan (2 killar som vi träffade i surfers) med oss på en roadtrip i det så kallade hinterland en bit in i landet. Vi åkte först till ett jättefint vattenfall där killarna svingade sig i lianer och gjorde volter och grejer... Vi tog det lite lugnare och nöjde oss med att se på. Gick en sväng uppåt längs floden också och såg allt från ålar till ormar och skogskalkoner (även om de sistnämnda är väldigt vanliga här). Vi fortsatte från vattenfallet upp till en väldigt hög kulle där vi tittade på utsikten över hela kusten. Ben envisades med att köra bilen uppför världens brantaste backe, jag vägrade dock att åka med, så jag fick med andra ord dagens träning gjord... Har fortfarande träningsvärk, haha. Avslutningsvis åkte vi ned till Caloundra där vi köpte pizza och fick en lektion i australiensisk fotboll! Jag blev berömd för mina kast och Lisa för sina sparkar, men några framtida fotbollssrjärnor är vi nog ej... Igår besökte vi Australia Zoo, men det kommer mer om det i ett annat inlägg för nu orkar jag inte skriva mer från mobilen. /Amelia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar