2012-12-02

Hej alla ni som läser! Vi är fortfarande i Byron Bay och vi kommer stanna 4nätter till. Sen är vi där igen, vet inte vart vi ska ta vägen.. Jaja, det ordnar sig. Dagarna här i Byron är helt underbara. Fin strand, sköna människor och stämningen är mycketmycket bättre än i Surfers. Dagarna som har gått har vi solat, badat, lånat cyklar och tagit oss till en utsiktspunkt. Vi funderar dock på att ta oss till andra sidan fyren. Där ska det tydligen vara delfiner.. Vi har även festat en hel del. Vi bodde i samma rum som två engelska tjejer Jaki och Jade i Surfers men sen åkte dom efter en vecka. Det sjuka var dock att vi stötte på varandra på bussen hit och de visade sig att vi även bor på samma hostel så det är kul.

Vi har även ändrat våran resplan, IGEN. Vi ville ju ta oss upp till Januari och jobba i Cairns men tydligen kommer det vara regnperiod och dåligt med jobb. Så nu ska vi ta oss andra hållet och antagligen jobba i Sydney. Men jag tror det blir minst lika bra. Vi börjar även bli lite trötta på att inte jobba(!?) så vi funderar på att försöka fixa något litet sketjobb de två veckorna som kommer nu innan jul. På tal om det, det står Merry Christmas överallt i skyltfönster men vi kan inte fatta att det endast är 21 dagar till julafton!! Och att det inte kommer vara någon snö...


Har även en liten rolig historia om en "hippie" som vi stod och pratade med på en bar här om dagen. Han kommer fram och säger till Amelia att hon är som tagen ur Sagan om ringen filmerna. Hon blir glad men lite stött då han säger att hon har alvöron. Han står sedan och förklarar för mig om hur alla har som ett hav runt sig med massa färger. Jag bara hänger på och säger att jag förstår exakt vad han menar fast jag inte har den blekaste om vad han snackar om. Han säger då att jag är som tagen ur en Robin Hood film och att om jag hade levt för 300år sedan så hade jag varit en prinsessa. Men att den tiden inte var bra att leva i så jag hade tur ändå som levde nu. Jag tackade för pratstunden och tyckte det var dax att prata med någon som inte pratade om hav och filmer. haha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar