2012-11-28

Byron bay

dag två i Byron Bay. Vi åkte från Surfers utan att ha kollat varken boende eller buss. Kom ialla fall med en buss en halvtimme innan den gick. Kom fram och gick och frågade efter boende. Tjejen ringde ett samtal och sa att vi kunde få en dubbelsäng för 29dollar natten/person OM hostelet fick trycka in två i våningssängen. Visst sa vi! Och enligt henne fanns det endast två dagar. Vi blir uppplockade av en jättetrevlig tjej från Sverige som jobbar här på Backpackers Inn. Vi kommer fram och killen i receptionen säger att vi nog haft världens största tur. Bästa rummet på hela hostelet och dessutom lyckades han fixa 6 nätter istället och för 28dollar natten/var. Vi tackar bara och tar emot! Dessutom skulle jag köpa internet idag två timmar för 4dollar. Men jag fick 4 timmar för samma pris. Kanske har jag och Amelia plockat på oss tur någonstans på vägen?!

Byron är jättefint och lite mer våran stil. Lite lugnare och mycket finare. Inte en massa skyskrapor och skit. Vi funderar på att ta surflekrtioner någon dag snarast. Vi ska även låna cyklar här på hostelet och cykla upp till fyren. Där man en bra dag kan se delfiner, hajar, valar med mera. På tal om djur så kryllar det inte av ormar och spindlar. Faktum är att vi inte sett en ända. Känns ju lite tråkigt...

Vi får också väldigt mycket beröm för våran engelska och de flesta tror att vi är från england eller härifrån. haha! Vi var in och handlade på en Rip curl butik och killen frågar oss vad vi gör här. Vi säger att vi är här på semester från Sverige och han ser chockad ut och säger. "Ni pratar ju för fan bättre australiensiska än Adam på övervåningen. Och han är härifrån"  


Linda och Ebba! 

Min kamera skickades runt och det blev många bilder 
på människor jag inte vet vilka är. haha

Surfers Paradise

Sea World

Jag, Amelia och Tamara bestämde oss att åka och se Breaking Dawn partt 2.


/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar