2012-01-10

my dream

En vän till mig på FB skrev som statusuppdatering och frågade vad hennes vänners drömjobb var. Det fick mig att tänka. Vilket är mitt drömjobb? Och här får man verkligen sväva ut i det blå. Ballerina, astronaut, proffs, rockstjärna ja vad som helst. Jag satt och tänkte en bra stund men jag kom faktiskt inte på något. Hur deprimerande är inte det!? Så idag har jag gått hela dagen med tanken i bakhuvudet och tänkt när det ploppat upp. Jag kom fram till följande:

TV-sporten. Vara ute och intervjua världsstjärnor, vinterstudion, Stå i båset under matcher och prata med spelarna.

Reklam- Jobba på en reklambyrå, illustrera. Ja allt sånt som jag gjorde i gymnasiet helt enkelt.

Resa- Bara resa runt hela tiden. Betygsätta hotell, skriva reportage, fota och bara glida. 

Forska- Forska i hajar, ormar eller giraffer. Ta reda på allt!  

Egenföretagare- Äga en "resort" på något varmt ställe. Designa t-shirts och mössor, bygga upp ett barnhem i något välbehövligt land. 

ja listan kan nog göras ännu längre tror jag. Men någonstans måste man sluta. Så om jag någonsin kommer jobba med något av detta så är min dröm i uppfyllelse. Jag kan dock säga att min dröm finns inte i något jobb, den finns i världen. Att se världen. Se alla fina men också hemska platser. DET är min dröm. 

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar